tisdag 20 mars 2012

2012.03.20

Dagarna bara flyter förbi, idag är det tisdag om kalendern inte ljuger för mig, jag har legat sjuk sedan i fredags. Jag har missat Marlena och Ulrikas 25årsfest, troligen en av de bättre fester detta året. Jag spenderade kvällen men kroppen fylld med panodil och huvudet stadigt på kudden. Så har mina senaste dagar sett ut, piller knaprande, sjusovande och maratontittande på diverse tv-serier och filmer. Har inte ens varit i stallet, känner abstinensen, även om jag får de dagliga samtalen om att allt är bra med Emil.

Idag börjar det bli bättre, huvudet lite lättare, och jag tänkte att jag skulle tanka upp den lilla vita och köra ut till stallet. Fick även reda på att jag var schemalagd imorgon på jobb, tur att Pelle nämnde det annars är risken stor att butiken stått tom imorgon vid 10. Frågan är om jag borde jobba eller inte, om min kropp orkar med 8h på golvet, om det får mig att bli bättre eller att ta tre steg bakåt.

Ska resa mig från sängen, släppa taget om kudden som hållit mig sällskap dessa dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar