onsdag 19 januari 2011

Tell me what you want to hear

Köldskador på fingertopparna, säkerligen frost på hårtopparna. Kämpar mot kylan i höga klackar, precis som jag vill ha det. Chefen ringde och berättade att det var spa-dags för oss allihopa imorgon. Spa. Massage-tummen upp. Bubbelpool- tummen upp. Men nu ska jag visa mig i bikini mindre än de flesta av mina underkläder för mina arbetskollegor och fortfarande med en julmatskilona som en krans runt magen. F*ck, det ser jag inte fram emot. Kan man rådeffa på tjugofyra timmar? Men nu är det bara sexton kvar. Ikväll ska jag doppa mig själv i brun utan sol i förhoppning om att det kan dölja det mesta. Nej tusan också, det är väl bara att lägga självkritiken åt sidan. Det är ju trots allt ingen annan mer än jag som tänker på det och jag är ju fast i min egen kropp så varför ödsla energi på att inte gilla den. Särskilt när den är min kompanjon som tar mig framåt överallt. Den gör ju så gott den kan. Så jag belönar mig med en god kopp te och älskar mig själv, för exakt den jag är. Och jag tycker att alla andra ska göra exakt likadant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar