fredag 18 mars 2011

They say that all is fair in love and war

Idag har jag lärt mig något nytt. Hur man startar en bil med kablar. Utan att för den delen få kortslutning i sitt eget batteri. Hade strul med kassan så jag var sen och tur var det, eller tur för Synsam-killen vars batteri var dött. Till Shell och handla startkablar och tillbaka. Med varsin far i telefonen försökte vi hitta plus och minus poler. Förresten, visste ni att i a-klasser så finns bilbatteriet under golvet i passagerarsätet vilket försvårade det hela ännu mer för oss bilokunniga. Vid kvart över nio lyckades vi koppla rätt och starta upp, blev en ännu längre arbetsdag för mig idag. Väl hemkommen, inte alls trött för den delen, satte jag igång med att baka! Schackrutor. Mjölet tog slut, men ersattes med glutenfri mjölmix. Vi får väl se vad som händer med det. Förutom avsaknaden av äkta vetemjöl så har vi gasugn vilket även det försvårar bakandet. Vi får väl se vad det blir för resultat. :)

1 kommentar: