torsdag 21 oktober 2010

I just could't choose one

Hemkommen efter en åtta timmar lång jobbdag. Bästa köpet idag? Ett exakt likadant par kalasbyxor som för några dagar sedan då jag rev ett hål i dem. Mitt på låret. Så nu har jag gett tvåhundrasextio spänn för dessa strumpisar. Eller tja, ytterligare 130 på grund av klantighet. Men vad gör man när man är kär?

Det har varit extremt lungt på jobb idag, lite halvtradigt. En kund frågade mig precis vid stängning; "Om jag var så här pigg klockan åtta på kvällen, hur är du då när du börjar!?" Det tyckte jag var ett kul sätt att se på det hela. Men vi är väl alla lite skruvade på något sätt.

Träffade Hugo, en gammal klasskamrat sedan lågstadiet, idag. Han jobbade på Espresso House. Så det blev lite mycket onyttigt där idag. Han tycker i alla fall att det är bra att jag oftast är på bra humör. Och han tycks fortfarande inte ha glömt den gången när jag tappade ett bowlingklot på mammas fot. Det kan man skratta åt nu. Eller vi i alla fall, mamma också förhoppningsvis. Och har ni någonsin undrat hur det känns att få ett bowlingklot på tån kan ni ju rådfråga min mamma, av hennes min att döma så gör det rätt så ont!

Nu ska jag sticka tårna i morgontofflorna, hasa fötterna med mig upp och äta något gott. 

2 kommentarer:

  1. HaHaaha!! Vad utsätter man sig inte för?
    Kul att kunna sprida lite glädje..! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha jag sa exakt samma sak :) // EMSAN

    SvaraRadera