onsdag 20 oktober 2010

A man's best friend

1. Boss blir kliad på magen. Min nallebjörn. 2. Boss och Diesel. 3. Diesel tittar in i kameran för en gång skull

Trots storleken kommer de alltid vara mina små vovvar. Boss ser ut som en björn snarare än den rottweilern han är. Snäll som en nalle är han också. Ni skulle sett när han var valp, helt fluffig. Diesel, jätte-knähunden, är dobermann men tror nog att han är en chihuahua. Han ska sitta i knäet och följer en överallt. En gång vaknade jag med en blöt nos mot min kind. Då hade Diesel lyckats hoppa upp i min säng, krånglat sig in under mitt andra täcke och lagt huvudet på kudden bakom mig. Öppna dörrar kan han det också, till och med låsta! Hund eller?

En sak är säker i alla fall. De älskar hela familjen med varje andetag. Villkorslös kärlek. Det finns två som alltid möter en vid dörren och som alltid är glada att man är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar