fredag 3 december 2010

But did you know that when it snows my eyes become large and the light that you shine can be seen

Jag vaknade halv sex, en ny ovana jag har skaffat mig oberoende av vilken tid jag går och lägger mig, oförmögen att somna om. Ligger och spelar mitt nya beroende spel på telefonen ett tag innan jag ger upp, sömnen kommer inte återvända idag heller. Halvt om halvt tvingar mig upp från det varma vintertäcket, hasar mig ner för trappan, tänder lite ljus i morgon mörkret och rullar ut yogamattan.
Lagom till när solen börjar gå upp är jag klar med diverse hundar, solhälsningar och så vidare, så jag tinar upp mig i duschen och börjar så smått göra mig i ordning inför jobbet. Men hur jag än gör så slutar det med att jag får kasta iväg mig ändå, min förbannelse antar jag.
Nu är jag hemkommen efter åtta timmars jobb, har ätit resterna av lunchen från Mangal. Även om någon dietist någonstans sa att man inte bör äta efter sex. Tyvärr, jag är hungrig. Har kokat mig en kopp te och tänkte gå och sova, med förhoppningar om att inte vakna innan åtta. Imorgon är det jobb igen och jag planerar att vara utvilad. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar