tisdag 14 december 2010

Julmiddagen

Igår var det ju, som sagt, julmiddag med mitt jobb. Först trodde jag att det bara var vår butik, alltså fem personer, men det visade sig vara hela södra regionen och vi tog upp tre långbord. Det fanns bara en tjej som var nyare än jag vilket innebar en hel del nya ansikten och namn. Jag knuffade osäkerheten åt sidan och visade mig från min bästa mingelsida, skapade konversationer och knöt kontakter. Lät telefonen vila i handväskan, låste in tryggheten och tvingade den att vara kvar där. Och jag hade en riktigt rolig stund, det visade sig att jag inte var den enda som sökte kontakt med nya ansikten. Alla var lika översociala som jag, pratade om allt. När klockan kröp mot midnatt och det var dags att dra sig hemåt fick jag skjuts med mina kolleger som ändå skulle ut åt mitt håll. Det var en upplevelse bara att ta sig hemåt. För det visade sig att parkeringsgaraget hade stängt redan 22 och att vi inte kom in, men in kom vi så småningom. Sedan blev det lurendrejeri på hög nivå, vi blev alla lurade att parkeringsbiljetten var borta och vi inte kom ut. Sedan fungerade inte chaufförens betalkort. Skulle vi spendera natten inlåsta i ett garage? Men som sagt det var bara ett skämt och lurade blev vi. Stannade för kissepaus och till slut var jag hemma igen, somnade i soffan framför Karate Kid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar