fredag 31 december 2010

Welcome to the Funhouse!

De flesta jobb kanske skulle kallas normala, nine-to-five jobb, de flesta butiksjobb har andra tider men det är fortfarande "normalt" men inte hos mig. Hos oss på Nova, det vi kallar dårhuset, är det allt annat än normalt. Kunder misstolkar "kedja fast mig" för något betydligt mer sexuellt än det var menat. De har kommit tillbaka tre gånger sedan julafton så de måste tycka att vi var lite roliga i alla fall. Bruna sträck på golvet efter en relativt lerig barnvagn kunde lätt misstolkas för bromsspår, gav oss ännu en anledning att skratta. Min vackra pälsmössa blev till och med den utsatt, "Varför har du en björf*tta på huvudet?" Det klassiska "din pojkvän/flickvän ringde och saknade dig" citatet när någon står i kassan är givet. Nästa på listan är väl ännu mer sexuellt, är det någon som vet vad Phantom är? Inte jag heller, eller åtminstone inte förrän häromdagen. Ny ställning! Det blir mitt nya nickname på en kollega på jobb. Det är ett dårhus, vi är galna, totalt tappade. Jag trivs, jag känner mig hemma, jag är nästan normal. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar