torsdag 4 juni 2009

Happy One Year After Student Day

Klockan 00:00 fick jag ett sms,
Happy one year after student day!

Som om jag inte redan känner mig gammal, var tog hela det året vägen? Vad har jag gjort? Vad har jag åstadkommit? Inte ett skit känns det som. I mina drömmars värld gled jag runt i en fin bil och bodde i en stor lägenhet mitt inne i stan vid den här tiden. Verkligheten ser lite annorlunda ut, bil har jag i och för sig. Lägenheten tackade jag nej till för jag i princip var för snål. Mina slantar lär jag nog spendera ändå det är jag inte så orolig över. Men vad har jag skaffat mig för livserfarenheter? Sådant som man sitter och berättar för sina barnbarn när man är gammal.

Jag fantiserade om en gigantisk tjugo års fest tillsammans med mina bästa vänner, med alla familjerna och alla andra som vi känner i hela Malmö (med omkrets) också. Fin lokal, open bar, dj, I can go on and on and on. Nu är jag inte alls så sugen på att fylla tjugo, det känns mest som en plikt. Jag har inte tid att bjuda in folk, inte tid att arrangera något särskillt. Jag har för tusan inte ens haft tid att sitta ner och fundera över vad jag önskar mig. Vad vill jag ha? Som är lite rimligt såklart. En häst? En Camaro Cab? Livstids gratis bensin och diesel? Lägenhet? Jorden runt resa (är ganska avundsjuk på vissa andra, hrm!)? Okej, vi sa rimliga saker va, kanske en ponny då, eller en leksaks bil? Jag vet inte! Jag är förvirrad! Hjälp mig!


Klockan 00:09 skickade jag tillbaka,
Happy Second Student Day Everyone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar