måndag 6 april 2009

Even though she's a lot like me, we're not the same

Why can't I just go by unnoticed? Ibland vill man bara vara osynlig, idag var en sådan dag. Imorse försov jag mig och hann inte duscha, fick därför spraya håret med torrschampoo och dränka det i DustIt för att se någorlunda levande ut. Drog på mig första bästa tights (råkade vara leopard strupisar), knästrumpor, jeanskjol och oversizad jeans skjorta. Kanske inte världens hetaste kan jag ju medge, men ändå häftigt i min verklighet. Och humöret på topp, sol ute och roliga kunder idag så varför vara deppig?

Utanför NK kommer en kille fram till mig och säger "Hej". Jag hinner tänka ööh va!? innan han fortsätter "Du är vacker fastän du försöker göra dig ful". Igen ööh va!? Jag har fortfarande inte greppat att det hände, vad ska man säga och vad tusan ska man svara? Tack? Förlåt? Or whaat? Är det en diss eller en kompimang och varför kan jag inte bara släppa det, who cares i slutändan? Egentligen.

Sweet dreams and beautiful nightmares.

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha!
    Ja, ni hade tydligen inte samma klädsmak!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att stockholmare förstår sig på det otroligt coola vårmodet i skåne.. De borde nog göra en studieresa ner hit! Fniss..

    SvaraRadera
  3. haha, det hade jag tagit som en komplimang;) natural liksom

    SvaraRadera