fredag 3 juli 2009

Last minute get-away

Igår var det Tängelsås för hela slanten, det var tid för lite Rehab! Var ute och gick med mina hundar för en gångskull, det är inte allt för ofta det. Och de är dessutom förvånansvärt duktiga. Var ute och gick vilse där bland alla åkrar, till slut var klockan halv elva och inte hade vi reflexer på heller. Då samtidigt som solen var på väg bort, diset lägger sig sådär spöklikt över åkrar och ängar, precis då när vi går förbi en övergiven gård springer en svart katt över gatan. Spökhistorierna var igång, men inte blev någon uppskrämd inte! Nejdå inte alls... helt ensamma mitt i natten ute bland åkrarna. Till slut kom pappa & Christel och hämtade oss.

Idag skulle jag inte vilja göra något annat än att ligga på playan och bränna. Men i verkliga livet sitter man inne på kontoret och svettas som en gris! Vi kan inte öppna fönstrena heller för de borrar på gården så det är dammigt överallt! Så här sitter jag inne i mitt lilla fängelse och tittar ut på solen och alla badglada människor som går förbi. Mina tankar förflyttar sig till falsterbo, Skånes riviera, Näset, det enda stället man vill vara på en schtekig dag som denna!

Snart ska jag och Elina flyga vår kos till soligare breddgrader i alla fall. Närmare bestämt, den bästa och snabbaste sista minuten resa vi kan hitta! Imorgon? Måndag? Can't be soon enough!

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar