tisdag 6 april 2010

Känn ingen sorg för mig Gööötebooorg!



Vad har man då gjort under påsken? I onsdags var det utgång med Alexandra, Camilla och tillslut blev det Olof också! :) Vi var på Étage, eller alla utom Alex iaf som gick hem, och vi blev mäkta besvikna när vi upptäckte att ladan inte var öppen och vi höjde medelåldern med ganska mycket kan jag erkänna. Man var ju glad att man inte betalade för inträdet i alla fall.

På torsdagen var det Göteborg som gällde, där var svinkallt!! Så fort Simon körde över Hallandsåsen så började det regna och skit. Vi blev ju aningen besvikna när vi klev av bilen och frös ihjäl! Födelsedags-överrasknings-festen blev riktigt lyckad och jag hade skitkul trots att jag inte kände en käft sedan tidigare, men det brukar ju inte vara något problem för mig jag är lite översocial! Jag och Simon var de enda skåningarna resten var göteborgare, norrlänningar och en stackars 08. Till Simmes stora förtjusning som bara satt och sa "kolla in den dryge stockholmaren!" (ska tilläggas att han känner killen sen innan. Nej fy tusan vad roligt vi hade, tja Simon kom inte in på klubben men det var nog det roligaste som hände på hela kvällen.

Simon viftar med sitt bankkort istället för ID i kön
Vakten: - tyvärr men detta är ett bankkort du kommer inte in.
S: Men du; om jag kommer in så lovar jag att jag ska spendera mycket i baren med mitt nya Swedbank kort!!
V: Tyvärr du kan ju inte ens stå på benen
S: Det är för att jag är skåning eller hur!? J*vla rasist!
V: Nej, du kan inte stå på benen
Simon kastar sitt bankkort i huvet på vakten och går till Mcd och hänger där i tre timmar med en flintis.

Det blev Göteborgs kebabrulle på morgonen, eller rullkebab som det heter norröver. De får till o med kartonger till sina kebaber i götet! Och aluminiumfolie!! Det får man minsann inte i Malmö.

Hela fredagen gick alltså åt till att resumera torsdagen, äta kebab och kolla på "på rymmen med Pippi Långstrump" på tv. När det var dags för skåningarna att köra hemåt fick vi med oss Ture från Umeå i bilen, eftersom han försov sig, med fyra timmar, och missade sitt tåg. Och det fanns varken tåg eller flyg till Ume den dagen, som tur var hittade han en tågbiljett från malmö-umeå på lördagen. Resan varar i 15 timmar ska tilläggas, vilket vi hade mycket roligt åt!

Så kom man då hem vid nio, hoppade i duschen och snabbade sig tillbaka till Segemölle, Simon o norrlänningen. Det var dags att förfesta för att sen dra till Båten. Jack hade fixat VIP åt alliho, wonderful. Så vi tömde allt som var kvar i flaskorna och tog oss in för att visa Norrlänningen att man visst kommer in på nattklubbar med bara bankkort, iaf i Malmö! Båten firade 1år och vi hade riktigt kul och man träffade en massa gamla ansikten som man inte sett på 200år! :)
Det avrundades nere i källaren med Kareoke och pole-dancing lektioner… båtens nasty-side! :)

Men vem vill ge upp kl 03 en fredag?! Vi provade Étage och vakten tog mitt VIP-kort och jag blev aslack, skippade Breeze, gick och käkade pommes istället och stack hem och sov!

Lördagen var det Påskmiddag hos Farmor och Farfar, jag var lagom sliten och somnade i soffan vid åtta. JA så trött var jag! På söndagen gick jag inte ens upp ur sängen tror jag, bara för att hyra en film och köpa mängder med godis, chips och läsk. Jag hade Harry Potter marathon också, det är ju tidernas bästa filmer (ja jag har många "tidernas-bästa-film").

I går, måndags, var det kalas för Nilla och även där höll jag på att somna. Som tur var körde vi hem lite tidigare så jag somnade nog inte förrän 22 då. Haha! Ändå är jag helt slut idag. :P

Man är ju född trött känns det som!
De säger att man har järnbrist när man är trött mycket, jag kanske har järnbrist. Vem vet jag får väl kolla…

Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar