tisdag 8 december 2009

Blank

För en gångs skull surrar det inte en massa i mitt huvud.

Längre

För innan idag gjorde det. Vid fyra idag höll jag på att skriva ett jättelångt inlägg om hur fantastiskt det var att ha en sådan här mobil nu när datorn (-erna) inte fungerade. Vips så slutade skärmen att fungera och på en touch-screen är skärmen ganska viktig.

I vilket fall som så ringde jag, som alla andra väldigt tekniska människor, Telia support (fel nr 1) och efter en kö på mer än 15 minuter. Tolv minuter mer än jag hade. Så kom jag fram till en klok kille som sa att jag, så fort som möjligt, skulle lämna in den till närmsta Telia butik och få en lånetelefon. (fel nr 2)

Jag kastar mig in i bilen, rallykör till Telia inne i stan och parkerar, väldigt olagligt, mitt utanför ingången, mitt på gågatan. (fel nr 3&4) Rusar in i butiken i jakt på en nummerlapp, varpå jag hamnar fel och råkar ändra nummer på skyltarna i taket, de som visar vems tur det är..., (fel nr 5) innan jag hittar rätt lapp.

Självklart kommer en annan trevlig dude och går framför mig och "baaara ska fråga snabbt". Tjejen tittar på mig och går och trycker fram mitt nummer på skylten i taket. "Hej, hej! Jag har väldigt brottom och min mobil funkar inte. Kan du bara snabbt skicka iväg den och ge mig en lånetelefon?" Och i princip rädda mitt liv??

Det första hon frågar är om jag startat om den på det där speciella när-en-iPhone-krånglar viset.
- - - -
Whaaat?!?! Var det allt som behövdes?

Så inte nog med att jag spenderade hela förmiddagen i telfon med telia, angående vårt bredband på jobbet, jag slösade även bort 25 minuter som jag inte hade på att starta om min mobil!?!

Underbara teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar