tisdag 23 februari 2010

The hardest thing...


Jag försöker hålla koll på vikten, fel jag försöker tappa kilon. Men det är tamejtusan inte lätt, inte när man lider av sjukt småätande som jag. Att inte kunna säga nej när man går förbi ballerina kexen eller låta bli att ta den där "lilla" klunken coca cola ur kylskåpet. Eller att inte äta 5 mackor innan man går och lägger sig för jag älskar ju att äta. Lösgodis, chips, våfflor och fika över huvudtaget.

Just nu lider jag av glass frosseri, främst Ben & Jerry's och Lilla Glassfabriken. Jag kan alltså sleva i mig en liter glass om dagen/kvällen. Därför funderar jag starkt på att starta upp en Yoghurtshopen i Malmö, bara för att jag ska få njuta av glass utan socker och med ett betydligt lägre kalori innehåll. Detta är det jag saknar allra mest med huvudstaden, nougat yoghurt glass :(

Jaja, jag kämpar vidare och fortsätter att misslyckas.
Bind mina händer, tejpa för min mun :(

Nu, yogan....

Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar