fredag 22 maj 2009

Varför är det hundra tusen mil till Köpenhamn


Jag saknar dina ord jag knappt förstår,
men som faktiskt säger allt ändå.


Jag har blivit helt knäpp på danska låtar, vad är det som händer? Jag hatade den Fakk deg, eller vad den hette, som alla lyssnade på i högstadiet. Men nu är det liksom bra. Som denna låten med både svenska och danska är så bra!
Kanske kan det också ha något att göra med att jag nu lyssnar på danska The Voice för de har ju tagit bort Malmös. Men den är ändå bättre så det gör mig ingenting.

T.ex denna spelas frekvent på dansk radio. I början var den inte så bra men den klänger sig fast. Eller så har jag helt enkelt bara vant mig...


Ännu en Johnny Deluxe! Denna var den första danska låten jag började gilla över huvud taget. Du vil ha guld, jeg har kun charme.


Men här är ändå min favorit, orörd på förstaplatsen! Det är till och med den som spelas oftast hos mig också. Jag tröttnar aldig. Nu er musiken kun for mig!

For jeg har ikke mere tilovers for kærlighed,
og jeg er så færdig med din falske ærlighed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar