måndag 8 mars 2010

All good things comes to an end



Recap av helgen som har gått, jag har tyvärr inte haft någon dator och utan min kära Iphone så blir det svårt att uppdatera utan den. Trist men här kommer en massa istället.

FREDAG:

Efter jobb, och skjutsande av brossor fram och tillbaka, hit och dit, så gjorde jag mig i ordning i superfart och hoppade in i Simmes taxi. Vi orkade inte riktigt råfesta och det var längesedan man träffade Alex Huska så O'Learys bar det av till. Där joinade Emma oss och det blev Huska specialare 2,0 och Shot á la Huska hela kvällen. Djupa diskussioner och sorg över att vi inte hade blivit medbjudna till festen som Shamme & Elinas skulle till, men Karin blev bjuden. Snyft på höga nivåer och nära till tårar var det hela kvällen, jag e inte bitter (neejrå!!).

Simons "Vad du är snygg idag Emma!" blev snabbt något negativt och kvällens bästa var ju killen som sa till mig "Du ser ju helt ... förstörd ut!". Vem säger något sådant!? HAHA! Men det är minsann tur att man har lite självdistans och bara skrattar. Simon höll med killen btw, fan vad jag ser förstörd ut! But I like it! :) Jag och Emma blev även oficiellt "grabbarna", så när Simon ska ut med "grabbarna" är det med största sannolikhet oss han menar!

Kvällen avslutades på BK och vi fick alla skjuts hem, varpå jag och Andy skulle vara fylletaxi åt Oliver (Andy körde, INTE jag) i LUND! Ofta vi hittar till uteställena i Lund. Så efter en tids rundkörning i Lund ringer Oliver och skriker "SVÄNG OM, SVÄNG OM, SVÄNG OM!". Som tur var hittade han bättre och guidade oss ut ända tills han somnade i baksätet.

LÖRDAG:

PAPPA MATS FYLLER 4... ehum 25+ !!


Och det firas med paketer på sängen och skönsång av två bakfulla ungar och tre andra trötta. Av barnen fick han Creed parfymen han önskat sig sedan länge, Santal. Jag trodde inte de såldes mer i Malmö men trillade över hela sortimentet på Kit of Elsinor i Västra Hamnen. Lycka! Och av sambon fick han / kommer få en fräsch sommargarderob! Shopping! :)

Jag jobbade hela dagen som servitör på Jägers, från 10:00-18:00 bar jag mängder med disk och dricka fram och tillbaka. Knappt nervös när jag skulle servera en flaska rödvin till VD'ns fru och hennes vännina, det gick katastrof kan jag erkänna! Alla som känner mig vet att jag aldrig har öppnat en vinflaska (med kork) i hela mitt liv, åh denna press, och som om inte det var nog spillde jag gång på gång. Som tur var blev båda så tagna av mina ögonfransar att de förlät mig! Men man lär så länge man lever och nu kan jag servera vin :)

Snabbt hem och göra mig iordning och sen var det inflyttningsfest med Simme på Ellstorp. Värden, Christoffer, visade sig vara Andys bästa kompis (Putte/Patte) storebror. Vi hade visst gått på samma skola och bott på samma område och allt, jag visste ju självklart detta till skillnad från Krille. Man har ju koll på de äldre killarna på skolan! Skolkatalogen var nästintill ens bibel!

Fia hade tråkigt på fjortisfesten hon var på och satte sig i en taxi och gjorde oss sällskap, vi spelade shot-roulette och undrade om man vann eller förlorade varje gång man fick dricka?

Vi jagade taxi i en halvtimme och entrade Slagt med VIP och gratis inträde! Så man hade råd med en drink i baren. Sprang på allt folk som man saknat på uteställena. Slagt har nästan återuppstått från det döda!

Fyllekäk på Max och sen hämtade Oliver oss där! Skjuts är fint! :)

SÖNDAG:

Vaknade lite sliten klockan 8 på morgonen av att Christels klockan ringde, jag trodde jag hörde i syne! En söndag klockan 8, WTF! Så jag, snäll som jag är, släppte in hundarna så att de fick väcka dem. Då tar det aldrig långtid att komma upp ur sängen.

Sen gick jag och lade mig igen och vaknade inte förrän 14:15, tre kvart innan gästerna skulle komma. Jag han nästan göra mig klar innan alla hade trillat in för födelsedags fikan. När man hälsat och ätit lita kladdkaka somnade jag nästan igen. Social?

Efter gästerna gått åkte jag och hyrde film, ännu en gång var jag och virrade runt i Lund. Det blev riktiga Emsan filmer, riktiga tjejfilmer med andra ord, så som Gamer, Public Enemies och Transformers. Haha :)

Somnade i soffan till Public Enemies vid 23. Damn vad Johnny Depp är het!


Så det var allt som hänt under min helg, fasen nu har jag typ skrivkramp! Men det var en helt fantastisk helg och jag har inte fått många sekunders vila men det är så jag gillar det. :)

1 kommentar:

  1. Ja, var noga med siffrorna. Tack för presenten, jag luktar gott....

    SvaraRadera