söndag 21 mars 2010

Better late than never? 2010-03-18




Det var en tung dag i torsdags för efter skulle jag se hockeymatchen och dessutom skulle jag på Vip-kväll på Topshop. Efter första perioden körde jag iväg till Nova, då ledde Mif med 1-0, övertaggad på att spendera stora summor pengar till 20% rabatt. Bara för att inse att jag är en hel vecka fel, det var nästa vecka det var vip-kväll inte denna vecka!! Besviken och lite irriterad över att jag missade andra perioden i matchen gasade jag tillbaka till stadion. Det var ju faktiskt den enda matchen jag någonsin sett där saker och ting faktiskt stod på spel, dvs att om Mif vann skulle Simon & Andy ha överraskningsfest för pappa Mats i T-sås (bra ursäkt att festa med andra ord).

Lagom till tredje perioden kom man in springandes som om man hade eld i baken, vad är ställningen? 2-1 till Malmö. Efter två fullständigt (nästan) felaktiga utvisningar fick Aik in ett mål, 2-2 och tio minuter kvar av matchen. Förlägning, mållös, straffar…
Vid detta laget var jag så nervös att jag höll på att kissa på mig, så jag gick på toa istället för att få hjärtstillestånd av nervositet. Aik vann på straffar.

Sura och arga gick jag och Christel därifrån, ingen fest blev det denna gången heller. Jag fick världens mest underliga samtal av Ollie när vi kommit ut från ishallen.

O: Ööh, hej. Är ni klara?
E: Ja
O: Kan ni komma till Lund?
E: Varför då?
O: Ehum, jag tror att jag har brutit nyckelbenet…
E: Va?


Och sen när vi ringer igen frågar han hur matchen gick, liksom vilken match?? Hur kan man vara så lugn och ha så ont, känner han ingen smärta eller? Så blev det akuten för brossan och det visade sig dock att det inte var brutet men (okej, jag har inte stenkoll men såhär tror jag det var) han har ett ledband som har gått av mellan nyckelbenet och armen så den hänger liksom.

Så igår var jag inne i ett svettigt omklädningsrum (STANK) och klippt sönder en hockeytröja och knutit av skridsko (vilket låter mycket lättare än vad det är!) Jag kommer att ha men för livet av den doften där inne, och folk klagar på hästfolk liksom! LIKE HELL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar