fredag 2 oktober 2009

Got me a ticket and I won't be long because I can't go on and I gotta get goin'

Fredagens arbete är utfört, äntligen. Jag har bannemej ingen tid till något, jag förstår inte var folk får tiden till att sitta framför datorn. =/ I och för sig lämnade jag inte datorn förrän halv ett igår men det var tyvärr inget annat än jobb.

Så vad har jag gjort idag? Jag steg upp och duschade vid sex imorse, skällde lite på min lilla vovve för att han kissat på mitt golv. Blev körd av pappa in till Malmö för att byta till min bil (eco driving). DHL hade fått två lådor prover till oss idag, så dem körde jag och hämtade. Därefter skulle jag tvätta bilen och kopiera mina hemnycklar, självklart skulle jag äta lunch därimellan också. Tyvärr så hann jag inget av det (mer än lunchen då då, det handlar om att prioritera) för jag var tvungen att boka bussbiljetten till Oslo imorgon. Tyvärr så funkade det aldrig så till slut fick MP vägleda mig (vad är det för fel på mitt kort!?). Jag gjorde lite ekonomi-skit också, fick koll på lite (mycket) av mina utgifter.

När klockan blev fem lämnade jag kontoret och körde till ICA-Maxi för att inhandla lite nödvändigheter för åtta timmar i en buss, mängder med skvallertidningar och gottis. Nu har jag hunnit med att äta pizza och fastän jag egentligen inte har tid så chillar jag lite framför datorn, jag borde packa.

Men en positiv sak med att resa så mycket som jag gör är att man lär sig att packa i ultra-rapid. 30 minuter och jag är redo för en hel vecka, fast det beror självklart till stor del av att man aldrig riktigt hinner packa upp (Nessessärer och sådant är klart 24/7). Men jag har ett problem, imorgon ska jag ha med mig proverna som kom på posten dessutom ska jag ha packning för fyra dagar också. Och datorn måste med, hur fasen ska jag få plats med detta på en buss (!?) Pray to God att någon hjälper mig att lasta av i Oslo! Hjälp.

Så nu är klockan nästan åtta och jag känner JB (John-Blund) har kommit och grusat mina ögon, redan. Utbrändheten gör sig påmind, vad var jag nu 20 eller 40? Just nu känns det som närmre 40.

Imogron klockan tre anländer jag i Osjlo, då förväntar jag mig att Simme är där med svenska flaggor och hälsar mig välkommen. På kvällen är det Taco-kväll á la ligan som gäller, ska vi kanske ta en liten krogrunda också? Jag vägrar att tro att det är så kass nattliv i Oslo som det verkar, man kanske bara inte har hittat rätt än. Men av alla ställen jag varit på måste jag säga att nattlivet i Cph är nog bäst. Då skall tilläggas att jag endast har varit i Amsterdam förr jobbets räkning, annars tror jag att jag hade sagt Amsterdam. Men jag har fixat nattklubbs guide i form av en 20årig blondie som jobbade för oss i Düsseldorf, jag känner att jag borde dra till Amsterdam och partaja.

Nej imorgon är det OSJLO som gäller för hela slanten.
Är det packning som står näst på listan nu eller?
Nja, kaffe först. Behöver piggna till lite.

Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar