måndag 31 augusti 2009

Before the night is trough, I want to do bad things to you

Kommer ni ihåg den där boken jag köpte i vintras? Dead until dark. Den boken som tv-serien True Blood är baserad på, eller rättare sagt en av de böckerna som den är baserad på. Jag säger bara att det är nog en av de få böcker som jag verkligen tycker gör sig som tv-serie också. Det är även denna boken som de påstår att the Twilight Saga är baserad på (eller väldigt inspirerad av). Det är ju egentligen samma historia bara det att Twilight är mer barntillåten. True Blood blir man nästan rädd av ibland, eller det är ganska äckligt ibland i alla fall. De har ju börjat sändas på kl 22:00 på onsdagar på SVT, gissa vad jag kommer följa? Även om jag redan har sett första säsongen en gång. Dessutom så är det Alexander Skarsgård som spelar en av huvudpersonerna (han är ashet i säsong två, inte riktigt lika snygg i första säsongen). Jag kan också säga att det är riktigt festligt när de pratar svenska (!) Särskillt som Skarsgård är den enda som kan språket på riktigt. Vad är detta med det svenska språket, är det helt plötsligt coolt eller? Först i Lady Gagas musikvideo och nu i flera avsnitt av True Blood. Detta är värt att fundera över =) Så nu är det nog dags för mig att nanna på riktigt =)
Night night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar