tisdag 18 augusti 2009

I left my heart in Tokyo, down by the river, don't you know, I had to let it go

Hej hej hej hej,

Jag tycker om mitt jobb, det är inte det. Absolut inte det. Jag tycker det är kul att vara ute och resa, träffa nytt folk och prata i massvis (jag gillar ju att snacka, det är ingen hemlighet). Att det sen är skor är inget annat än positivt, det är ju min svaga punkt. Shoe-fetischist på hög nivå. Jag gillar festerna, jag gillar modevisningarna, jag gillar att var borta om man kan säga så.

Men ibland så längtar man hem, till sina fina vänner, sin familj, sina hundar och allt det där. När man sitter på en inköpsmässa, datorn lägger av och den går inte att starta. Man får sitta i telefon med Holland i timmar för att få mailat all nödvändig info till den andra datorn (ja för jag har ju inte allt på en dator utan hälften på ena och hälften på andra, vilket i och för sig var positivt för en gångskull) och den lilla bärbara skrivaren printar på för fullt. Sommaren är borta och det blåser svinkallt. Det är tur man har en dator (mindre tur att man inte har trådlöst nätverk för det kostar typ 250 Kr om dagen) och en mobiltelefon. Man blir så glad varje gång (nästan) man får ett sms.

Igår fick jag förfrågninar att dra ut till Etagé men det hade ju blivit lite halvjobbigt så man fick roa sig på sitt hotellrum istället. Så går man in på bloggarna och får höra allt roligt som har hänt, då vill man hem. För om jag hade fått bestämma hade jag varit med igårkväll, varit ute och festat, dansat inne i Ladan och bara rastat bilringarna! Efter en lite skakig vår med många frågetecken och en sensommar som bara bestått av gröna ljus och klartecken, då känns det väldigt tråkigt att behöva ge sig iväg i flera månader. Jag vill också vara med, jag vill inte vara i småhålor just nu. Jag vill tillbaka till hösten -08- Då när jag var hemma, festade, levde livet, allt var oändligt, allt var möjligt, the sky was truly the limit!

Så nu sitter jag här och tänker tillbaka, kommer ihåg en massa minnen och tittar på en massa bilder. Snart får jag nog snap-out-of-it och börja sälja lite skor. Jag har ju en nyskapad dröm om att backpacka igenom asien, så om den någonsin ska bli sann bör jag sälja lite nu :P

Peace and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar