söndag 23 augusti 2009

When the night comes calling

Hejsan svejsan,

Då var man tillbaka i Malmö för en dag eller två. Tvättmaskinen har gått på högvarv sen i fredes kväll och nu har jag nästan kläder så att jag kan överleva en vecka till i huvudstaden. Under förra veckan i Varberg var det regn och kallt och så kommer man hem här och det är stekhett, blå himmel och sol. Det känns lite som semester fast utan strandbarerna och det turkosa havet. Hotellfrukost kan jag leva utan eftersom man alltid bara äter för mycket då.

I fredes hade jag en liten myskväll med Vicky, det är sjukt underskattat att bara chilla. I lördags åt jag frukost med Alexandra på Espresso House och sprang lite ärenden i stan. När hon skulle träna mötte jag upp Alex Huska i stan för att shoppa lite, med katastrofala resultat (jag hittade alltså ingenting). Snabb vända inom systemet och sen (hör och häpna) bussen hem! Lillebror har ju tagit körkort så man ser ju inte röken av Shadowfaxe nuförtiden. Jag och mamma bestämde oss för att ge Malmös shoppingutbud en andra chans så vi stack till Entré, samma besvikelse. Det är ungefär där man börjar bli lite smått deprimerad så vi gick upp till restaurangerna och åt sushi. (tillfälligt lyckorus som fastnar på kärlekshantagen!) På kvällen kom Challe hem till mig och vi stack sen till Tom på förfest för att sen dra ut till KB. Första gången för mig ska tilläggas. Kvällen kändes som en resa tillbaka till nionde klass, samma gäng (i stort sett) och alla var på riktigt bra humör :) Det kändes kul att återuppleva lite gamla minnen i badkaret och på Toms dansgolv till vardagsrum. Djupa snack i soffan osv...

Vad gäller för söndagen är det fortfarande ett oskrivet blad men jag antecknar packning av kläder inför resan till Sthlm imorgon bitti och en snabbvisit hos fassan ikväll. :)

Förhoppningsvis kommer jag hem till nästa helg igen.
I'll do My best!

Ha det bra i solen!
Det har jag!
Peace & Love

3 kommentarer:

  1. Shadowfaxe! <3

    Vad bra att du hade roligt igår Emsi. Nästa helg är det trion! :D Vi hoppas att du kommer hem till lilla Malmö. Hihi.

    PUSSS PUSSS!

    SvaraRadera
  2. Jaaa Vicky, man får ställa sig i kö för att träffa Emsan nu för tiden... ;)

    Får nog tränga mig före hennes utgång med trion för en snabbfika...
    Fast, jag kan ju ha tur och träffa henne vid frukostbordet dagen efter! :D

    SvaraRadera
  3. Shadowfaxe SHOW ME THE MEANING OF HASTE!

    Klart jag kommer hem till trion :D Längtar redan hjärtat! :D

    PUSSSAR :D


    Haha mammsen :P ;) Ja det är massa jobb nu... Du tror att jag kommmer vara vaken när ni käkar frukost dagen efter utgång!

    Jag är lite tveksam!

    PUSSAR

    SvaraRadera