måndag 24 augusti 2009

I will battle your fever

Tjohej,

Då var man tillbaka i Hufvudstaden igen, inte ens i Sthlm utan utanför. I ett litet samhälle som heter Upplands Väsby, och inte ens där är jag utan jag är i det området utanför Upplands Väsby som kallas Infra City. Tjoflöjt, hur hamnade man här då? Jo man tog flyget klockan 11:00 imorse från Sturup, 12:05 landade man på Bromma flygplats (Jag var btw inställd på att landa på Arlanda, Bromma blev bara en massa strul). Jag hade planerat att ta Pendeltåget från Arlanda till Infra City. Men eftersom det inte var aktuellt så fick jag istället ta Flygbussen från Bromma till Sthlm Central, där skulle blonda lilla jag hitta ett j*vla pendeltåg till Väsby! Good luck. Så jag letade up SL's informationsdisk och efter en halvtimmes väntan fick jag en handskriven karta på vad jag skulle göra. Djura till tåget mot Kista, kämpa med två feta resväskor och en handväska. (Flashbacks från CB-konserten i Januari när jag fick släpa upp min resväska för alla j*vlans trappor!!) Krångla in allting i tåget och av i Rotebro (!?), varpå jag skulle ta buss 560 till Infra City. Bussen som skulle gå fem minuter efter min ankomst hade redan gått när jag kom dit, nästa buss kom en halvtimme senare (SCORE). Så efter mycket kånkande på stora väskor kom jag fram till Infra City! Puh!

Att jag sen mår skit har väl inte hjälpt direkt. Täppt i näsan så inte ens jag förstår vad jag säger och huvudet dunkar, halsen svider och så vidare. Jag är helt matt med andra ord. Krängt alvedon sen åtta imorse, jag vet det är inte bra men jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Svininfluensan? I hope not!

Så tre timmar efter att jag landade kom jag fram till hotellet, då var det bara en snabb kisspaus som gällde och sen ställa i ordning hela montern. Men jag hoppas att allt slit kommer att belöna sig ikväll när jag ska till mitt älskade East! Önska mig lycka till nu när jag ska ge mig ut i tågvimmlet igen. Vad är det för fel på mig? Känns som det blir taxi hem sen igen i alla fall...

Ha en supermysig kväll allihop.
Peace & Love

1 kommentar: