lördag 1 augusti 2009

Am I supposed to put my life on hold

Som alla säkert vet nu så stack ju jag och syrran till Norge för att hälsa på emigranten Simon, varför man nu emigrerar till Oslo? Om man ska fly landet, välj för tusan inte det dyraste stället att leva på då! Men aja, så efter 7 timmars bussresa dit (tur att det var riktiga high-tech bussar annars hade man dött!) var vi rejält hungriga, så vi började med att dra till pizzerian (största j*vla pizza jag sett), vi delade på en pizza och 4.5 liter öl. De hade något festligt som kallades "Mugge" som var en stor kanna med 1,5 liter öl i! Som tur var hade vi Simme och Freddie med oss annars hade vi däckat totalt! Ska också säga att vi var där i ca. 6 timmar så vi svepte inte ölen på typ en timme eller två, så alla föräldrar kan vara lugna!


Dagen därpå var vi på "stranden" (eller så nära man kan komma en strand i Oslo) och på kvällen drog vi ut till Tisdagsklubben. Jag tyckte denna Tisdagsklubben var rejält mycket roligare än den i Malmö, trots att norge-folket behöver lära sig en sak eller två om att festa. Jag och Simon fick för oss att åka rutchbana ner för en stor (ehrm) mun (!?) som de blåst upp på torget. Det var en sånn där konst grej och jag tror egentligen att det ska vara ett kvinnligt könsorgan, men vafan kul var det. Och två securitas folk jagade oss och skällde på norska. Man kan för fasen inte skälla på norska (vet ni hur kul det låter!?). Vi bara skrattade (och kom undan ska vi tillägga).

Vi bjöd på tacos och shoppade lite, inte så mycket för det är skitdyrt i Norge. 100 NOK för en jävla donken meny!? Det var nog tur att vi inte stack till Nodee ändå...
Sen var det bara en 8 timmars bussresa hem också, slitna som vi var sov vi mestadels. Det gällde även när vi kom hem, tror inte jag har sovit så länge på länge (?).

Men kul var det och vi fick träffa Simon igen. Vi blev till och med välkomna upp en andra gång. Håll i hatten systrarna gjorde ett gott intryck! Wieo! :D

Tack för ett par underbara dagar!
Precis vad vi behövde.


Karpe Diem - Vestkantsvartina

Denna låten pumpade vi under hela vår Oslo-vistelse.

Ska du me till byn min, b-byn min, byn min
Ska du me till, så ska du me till
Osjlo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar