fredag 11 september 2009

Arriving Düsseldorf

Day 1;

Jaha, välkommen tillbaka till Tyskland. Vi kom inatt och jag tänkte uppdatera bloggen lite, men det visade sig visst att hotellet inte hade internet till oss. Man var tvungen att betala per timme! Därför gick jag nu till ett mini Internet-cafe här under mässan stället. Det här med tyska tangentbord är himla festligt, det finns alla bokstäver utom a (med en ring ovanför), ä och ö finns men a (+ring) är utbytt till ett ü. WTF!?

Jaja, tänkte i alla fall ta lite bilder av montern senare idag. Vi har nämligen en riktigt cool monter med ett träd mitt i där det hänger skor i grenarna. Sommarkollektionen är riktigt fin dessutom, jag har redan flera favoriter.

Smarta jag valde att ha ett par extremhöga skor idag, varför lär jag mig aldrig!? Nu har jag satans ont i fötterna, men jag tänker inte ge upp. Lite har jag lärt mig för jag har ett par platta med mig men dem tänkte jag ha imorgon. Man vill ju ha nya helst varje dag när det är mässa. Nu är det bara att uthärda som gäller.

Jag blev fotad för en tidning idag till och med, det var iof en del som sa att jag hade riktigt snygg outfit. Men när man blir fotad vet man att man har lyckats, for real! Pinsamt bara för jag vill inte se hur jag ser ut, man blir ju aldrig nöjd. Och jag vet att i prinsip hela skobranschen läser just den tidningen... grrreat.

Nu är klockan snart ett vilket betyder att jag har klarat av fem timmar i mina skor och jag har fem timmar kvar. Gah! Dessutom har jag lyckats skriva ett helt inlägg utan a (med en ring)! haha.

Ha en bra dag,
vi hörs säkert senare,
eller imorgon.

Peace & Love

1 kommentar:

  1. Emsan! Första daaaan!!!
    HaHaaaHa! du är för bra du... Ja det gäller att gå ut hårt!

    Men fötterna hinner ju vila ikväll..(!?)
    för du ska ju sääkert inte kolla vilket utbud de har på 'Den Tysschka biiiiirgarten'! ;D

    SvaraRadera