tisdag 22 september 2009

There was someone who wasn't pissed of at me

Hufvudstaden,

I fredes körde jag upp till Sthlm för att göra lite seriös shopping innan jag stack till Finland, vilket det också blev (dock inget senilsnöre!). Jag har fixat en ny skräckfilm till mig och min kära syster (inte för att jag har frågat henne ännu men jag tror att hon är med på det i alla fall). Den ska vi se! Det blev inte så mycket festande som jag trodde heller, men det kanske var tur för jag somnade ungefär tio varje kväll. Vaddå slutkörd?

Jag köpte i alla fall en fusk-pälsjacka och festklänning, tunikor och mängder med ringar och halsband. Luddig leopard mössa med matchande vantar blev det också. Grejt.

Jag måste bara skryta lite,
Innan jag trog båten till Helsinki träffade jag Tobbe (ja, Tobbe, Tobbe), han går lumpen där uppe. Så vi satt och tittade på hästarna där (abstinens på hög nivå) och snackade en massa. Efter ett tag så pekade han på ett högt torn och frågade om jag ville upp dit, självklart sa jag. Det kändes som jag var med i en Vi Fem-film när vi gick upp för den trånga, knarrande trappan i det kolsvarta tornet (thank God för lampor på mobilen!), det kändes verkligen förbjudet. Spännande. Väl däruppe såg man ut över hela Stockholm, det var strålande sol och blå himmel vilket bara gjorde staden ännu vackrare. Så där stod vi och snackade när en ganska pissed-off ridande-militär-polis-dude-nånting kom upp och bokstavligt talat skällde ut oss! Synd om Sthlm'are att man inte riktigt kan ta dem på allvar när de låter så fjolliga, lite som lagens väktare i Norge när de ska skälla på en . . . misslyckat med andra ord.

Så efter att nästan ha kissat på sig av rädsla, och lite spänning, blivit tilltalad som "civil" och "strängt förbjuden "och liknande. Så efter att ha vistats på förbjudet område inom den Svenska Försvarsmakten måste jag skryta lite.

Det sa jag till Tobbe också, som höll med. Jag ska kanske nämna att han inte hamnade i några större problem heller, då hade jag fått extrema skuldkänslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar