tisdag 22 september 2009

Don't go looking for trouble, it's already looking for you

Finland Dag 2;

Med tanke på min (egentligen inte särskillt) sena insomning igårkväll var jag trött som ett ritkigt as imorse när klockan ringde 06:00. Jag trodde inte jag var uppe sent men efter att ha funderat lite fick jag bara fem timmars sömn. Vi var tvugna att vara på mässan vid åtta eftersom vi inte hade packat upp dagen innan. De andra har varit där sen söndag (A). Efter att ha förbannat de andra utställarna lite för att de tagit alla våra bord (av 15 hade vi 6 kvar!) och lyckats skapa ett par provosoriska bord bestående av välta vagnar med en pappskiva ovanpå så var vi nästan färdiga när första kunderna droppade in. Det är tur att vi har sommarskor annars hade pappskivorna gått sönder, nu sviktar de bara rejält! If there is a will there is a way.

Jag har ändå sålt en del par idag! Mest Pronto Moda varor men även lite för sommaren, MP kommer nog ikväll med lite festliga PM modeller för sommaren också. Annars har jag en del att maila när jag kommer till hotellrummet, om de bara kunde haft Wi-Fi på mässan så hade jag varit klar med det vid denna tiden. Suck...

Mässor är skitkul, när man har fullt upp att göra. . .

Undrar om det finns en bokhandel i Helsinki som säljer Sookie Stackhouse novellerna? (True Blood med andra ord) Min är ju snart slut och jag vill desperat veta vad som händer i the love triangle mellan Sookie, Bill och snyggingen Eric (Alexander Skarsgård). Och om det finns en bokhandel öppen efter sju. . .

I think not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar