måndag 28 september 2009

Two-timing touch and broken bones

Det var längesen, jag har haft fullt upp och kommer att ha fullt upp ett tag till. Tyvärr. Jag somnade tio igårkväll (efter att ha kommit hem från jobbet direkt).

I fredes var det kalas för farmor, hon fyllde 75 år i måndags. Ett vanligt släktkalas, eller så vanligt det kan bli med min släkt men endå. Mat, godis, glass och hela paketet, sen bar det av hem till pappa och sova.

På lördagen hade Fias skola öppet hus, alltså skola på en lördag, jag, pappa och Christel tog tillfället i akt att skämma ut henne så myckte som möjligt. Alla vet ju ändå på ett ungefär hur pass idiotiska vi är. Jag fick träffa alla mina kära gamla lärare, ingen av parterna var nog särskillt glada över det där men endå. Ett tag trodde jag att Fia skämdes så mycket att hon höll på att hoppa ut genom fönstret, men det var visst så att hon öppnade fönstret så vi kunde hoppa istället ;)
Som belöning för att vi gått i skolan fick vi komma in till stan sen och hygge oss lite. Fikade och shoppade lite, mest på systemet för mig!

För på kvällen var det fest för Caroline, hon fyllde år. Det var så j*vla roligt! Tacos och förfest hemma och henne med Singstar och två nya spel. Förfest + Singstar = Succe. Sen bar det av till Breeze, kanske inte mitt favoritställe direkt (men slagt är ju stängt) men i lördes hade jag riktigt kul. Vi sjöng till och med kareoke där. Ingen vill veta var du köpt din tröja har tydligen blivit stammis hos Carro där på gamla Heartbreak. Jag träffade minsann Shame också, det var inte igår det minsann!

När man vaknade på söndagen, med ett lagom smärtsamt huvud, vid halv tolv ringde MP och berättade att jag tydligen skulle jobba i Jette Riis butik klockan 12. HELVETE! Vi ska ju göra om hennes butik till en Bronx/Blink butik så jag skulle hjälpa henne att packa ner alla skorna och måla och lite sånt där. Vid åtta var vi klara med vad vi kunde i butiken och sen skulle jag packa skor på Bella också. Tillbaka där vi startade, jag kom hem tio på kvällen och somnade på tio sekunder!

Nu ska jag göra mig iordning igen och dra till Cph för att måla butik. På torsdag öppnar vi dörrarna för allmänheten. Den första BRONX-butiken i Danmark! =)

Ha en sjukt jobbig dag allihopa!

Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar