torsdag 17 september 2009

At last but not least

Igår var det en supermysig promenad med Vicky och Camilla efter fotbollen. Vem och vad och varför det spelades fotboll på tv fick jag aldrig någon riktig koll på! Zlatan spelade så långt hängde jag med. Vi brudar var upptagna med andra viktiga konversationer. På måndag åker pinglorna till USA (New *mother effing* York!), då är jag i Finland (woho) och kan inte vinka av dem som jag egentligen velat. Men när de kommer hem så ska jag stå där med flaggor och skit och hälsa dem välkomna hem efter deras turne. Man kan ju säga att jag inte riktigt ville att promenaden skulle ta slut.

Idag har jag gjort så mycket att jag är helt slut i rutan. Lunchade med Mamma (för en gångs skull), men det visade sig att hon var en halvtimme sen (surprise, surprise). Som tur var vägde maten verkligen upp för de missade minuterna. Jag och Elina har tagit en roadtrip till Halmstad, helt galet! Jag (världens bästa bilförare) kör mitt in på torget och fattar inte varför där inte finns en enda bil. Jag trodde torget var en parkeringsplats, liksom grattis blondie, man fick inte ens köra bil där över huvud taget. Och efter miljoner runder på olika "kör-förbud" gator utbrister jag "För fan jag är turist, jag har aldrig varit i Helsingborg förr!!". Så svarade Elina "Vilken tur, för vi är i Halmstad!". Oj, men förtusan detta är inte min starka sida. Vi kom fram tillslut i alla fall och jag plockade upp lådorna och allt var frid och fröjd. Tillbaka till Malmö.

Nu är nästan allt redo inför Finland, jag kör till Sthlm imorgon hade jag tänkt (hinner med lite shopping då också ^^). Jag ska bara packa min resväska och sådär.

Justfasen, medans jag väntade på mamma i stan köpte jag ett par glasögon (tyvärr hjälpte det inte min intelligens, som man märkte under bilturen). Enda sen jag såg Vickans glajjor på en bild (gorgeous) har jag inte riktigt kunnat släppa dem och nu hittade jag ett par!

Peace & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar