tisdag 22 september 2009

Got me a ticket and I won't be long

Finland Dag 1;

På morgonen igår kom jag och Lasse med färjan till Helsinki, som vanligt var en resan inte så mycket att hurra för. Det blev en del inhandling av nödvändigheter såsom balsam, deodorant och liknande. Även lite onövändigheter som chanel läppstift, läpp-penna, Hello Kitty lypsyl (eller det kanske går under nödvändigheter trots allt), nagellack och sådant kul! Jag ringde Vicky & Milla och sa hejdå och lycka till med deras USA-tour. Milla och jag lyckades ringa om varandra en deel gånger! Somnade gjorde jag (belive it or not) ganska tidigt, efter att ha inhandlat en massa godis nere i Tax-free shopen.


Dagen gick åt till kundbesök på diverse ställen i Helsingfors. Man tror att det inte gör någonting med den timmen som försvinner i och med tidsskillnaden, men fasen vad trött man blir. Jag (som är så smart) har ju inte ställt om klockan, varken på datorn eller handleden, så om nätterna så tror jag att klockan är svensk tid. Så jag somnar en timme senare än vad jag tror och vaknar en timme tidigare, det är bara en dålig kombination!

Efter att ha käkat varsin Scandic burgare på hotellet lade jag mig och läste min True Blood bok, Club Dead, det är den tredje i serien. Jag var tvungen att köpa den efter att säsong två nu är slut på TV, addictive? Igår kväll/natt låg jag alltså och läste ca 2/3 av boken och var tvungen att tvinga mig i säng vid 12 (svensk tid, alltså 01 finsk tid). Sen försvann jag in i drömmarnas värld så fort mitt huvud nuddade kudden. Zzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar