onsdag 23 september 2009

You became what you hate or you hate what you become

Finland Dag 3;
Idag var det den sista dagen på mässan, det vore en ren lögn att säga att detta var en bra mässa. Okej vi gör fortfarande lite par här så i slutändan är det värt det, men det är inte särskillt bra organiserat om man säger så. Efter mässan (eller efter alla våra kunder åkt hem, vid typ fyra) packade vi ner och begav oss mot hotellet. Vi kollade in ett annat hotell på vägen där vi antagligen ska bo nästa gång i stället för på andra sidan stan. Men frågan är om hon i receptionen vill ha oss där. . .

- What does the Conference-rooms kost?
- I don't really know, you have to call the central booking.
- Do we get special prices? We only want it if we get a special price. What is the name of the hotel manager?
- (outtalbart finskt namn. . .)
- Is it a man or a female?
- Female?
- Is she blond or brunette?
- !?
- Big tits?

Okej det där sista skämtade vi bara för oss själva. . . Men vafan vi hade ju varit uttråkade i en hel j*vla dag. Imorgon har vi bokat in några kunder på förmiddagen och sen är det färjan till Sthlm klockan 17:00, ett steg närmare home.

Annars har vi käkat och suttit i baren tills nu, jag har packat min väska (utom allt jag behöver imorgonbitti). En av de fördelar med att resa så här mycket är att man lär sig exagt vad man behöver med sig på resorna, jag har aldrig packat så snabbt som jag gör nuförtiden. Jag gör inte ens listor längre, det enda jag gör är att räkna dagarna hur länge jag ska vara borta. Vilket är en dag till.

Dröm sött änglar.

Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar